Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020 realizowany w ramach Osi priorytetowej III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działania 3.4 Zarządzanie w instytucjach szkolnictwa wyższego
Cel główny projektu:
Podniesienie kompetencji dydaktycznych z zakresu projektowania uniwersalnego przez minimum 121 pracowników kadry dydaktycznej Uniwersytetu w Białymstoku poprzez udział w szkoleniach (stacjonarnych/wyjazdowych), wizytach studyjnych, seminarium metodycznym w okresie do końca II 2023r.
Oferta projektu:
Projekt będzie obejmował:
– Szkolenia w obszarze projektowania uniwersalnego – skierowane do 134 pracowników dydaktycznych. Zakłada się przeprowadzenie trzech form szkoleniowych, tj.: 3-dniowe szkolenie wyjazdowe (Kraków), 1-dniowe szkolenie stacjonarne w Białymstoku oraz 3-dniowe szkolenie specjalistyczne w Wilnie.
– Seminarium metodyczne z zakresu projektowania uniwersalnego z udziałem wszystkich uczestników projektu oraz zaproszonych ekspertów, zakończone wydaniem monografii wieloautorskiej.
– Wizyty studyjne dla pracowników dydaktycznych Uniwersytetu w Białymstoku (wybranych przedstawicieli Wydziałów i Instytutów UwB, biorących udział szkoleniach) do Irlandii oraz Norwegii.
– Platforma internetowa – planuje się utworzenie w ramach projektu specjalnej platformy internetowej, która będzie wspierała pracowników dydaktycznych we wdrażaniu idei projektowania uniwersalnego na poszczególnych Wydziałach i w Instytutach Uniwersytetu w Białymstoku.
Grupa docelowa:
Grupę docelową projektu stanowi 134 pracowników dydaktycznych Uniwersytetu w Białymstoku tj. nauczycieli akademickich w rozumieniu art. 114 ustawy Prawa o szkolnictwie wyższym i nauce oraz inne osoby prowadzące dydaktykę na Uczelni, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje z zakresu projektowania uniwersalnego i wprowadzić elementy projektowania uniwersalnego do realizowanego programu kształcenia.
Jednostki Uniwersytetu w Białymstoku, które wyraziły zainteresowanie udziałem w Projekcie:
– Wydział nauk o Edukacji;
– Wydział Biologii;
– Wydział Ekonomii i Finansów;
– Wydział Chemii;
– Wydział Historii i Stosunków Międzynarodowych;
– Wydział Prawa;
– Instytut Socjologii;
– Instytut Filozofii Uniwersytetu w Białymstoku;
– Instytut Studiów Kulturowych;
– Wydział Ekonomiczno-Informatyczny w Wilnie;
– Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych.
Rekrutacja:
Rekrutacja do udziału w projekcie dla pracowników dydaktycznych będzie miała charakter zamknięty i będzie prowadzona w okresie listopad – grudzień r.
Termin naboru:
Listopad 2021 r. – grudzień 2021 r.
Okres realizacji:
Projekt realizowany w okresie 01.10.2021 r. – 28.02.2023 r.
Kryteria formalne:
– kadra dydaktyczna Uniwersytetu w Białymstoku tj. nauczyciele akademiccy w rozumieniu art. 114 ustawy Prawa o szkolnictwie wyższym i nauce oraz inne osoby prowadzące dydaktykę na uczelni;
– zobowiązanie pracownika dydaktycznego do wykorzystania w trakcie realizacji projektu zdobytych kompetencji dydaktycznych w ramach prowadzonych zajęć ze studentami.
Kryteria premiujące:
– osoba pracująca w jednostce Uniwersytetu w Białymstoku która wyraziła chęć udziału w projekcie na etapie diagnozy + 15pkt.;
– osoba nieuczestnicząca w innych projektach z zakresu projektowania uniwersalnego +10pkt.
Główne rezultaty:
Liczba pracowników kadry dydaktycznej objętych wsparcie EFS w zakresie procesu kształcenia: 134
Liczba pracowników uczelni, którzy dzięki wsparciu z EFS podnieśli swoje kompetencje dydaktyczne: 121
Wartość dofinansowania z UE: 1 000 527,51 zł
Lider projektu:
Uniwersytet w Białymstoku
Świerkowa 20 B
15‑328 Białystok
tel. 85 745 70 00
e-mail: k.kobosko@uwb.edu.pl
Biuro projektu:
Wydział Nauk o Edukacji
Świerkowa 20 pok. A15
15‑328 Białystok
tel. 85 745 70 00
e-mail: k.kobosko@uwb.edu.pl
Partner projektu:
Open Education Group Sp. z o.o.
Jagienki 4
15-480 Białystok
tel. 85 869 11 69
e-mail: e.wojtkowska@openeducation.pl
Projekt „Budujemy kompetencje w Szkole Podstawowej w Czartajewie” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, w ramach osi priorytetowej III: Kompetencje i kwalifikacje.
Działanie: 3.1 Kształcenie i edukacja.
Poddziałanie: 3.1.2 Wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej w zakresie kształcenia ogólnego, ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych.
Priorytet: 10.1 Ograniczenie i zapobieganie przedwczesnemu kończeniu nauki szkolnej oraz zapewnianie równego dostępu do dobrej jakości wczesnej edukacji elementarnej oraz kształcenia podstawowego, gimnazjalnego i ponadgimnazjalnego, z uwzględnieniem formalnych, nieformalnych i pozaformalnych ścieżek kształcenia umożliwiających podjęcie kształcenia i szkolenia.
Cel główny projektu:
Celem głównym jest wdrożenie programu rozwojowego Szkoły Podstawowej w Czartajewie tj. podniesienie kompetencji kluczowych wśród m.in. 126 uczniów (58K, 68M) poprzez udział w zajęciach dodatkowych, wycieczkach edukacyjnych oraz doradztwie edukacyjno-zawodowym, podniesienie kompetencji przez 14 nauczycieli (12K, 2M) oraz doposażenie sal lekcyjnych: w narzędzia do nauczania przyrody i geografii metodą eksperymentu oraz sprzęt TIK w Sali informatycznej – w okresie do końca VI 2023 r.
Grupa docelowa:
- 140 uczniów Szkoły Podstawowej w Czartajewie (Gmina Siemiatycze)
- 14 (12K, 2M) nauczycieli, którzy zamieszkują w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, uczą się lub pracują na obszarze województwa podlaskiego.
Rekrutacja:
Rekrutacja ograniczona jest wyłącznie do uczniów/uczennic oraz nauczycieli ze Szkoły Podstawowej w Czartajewie – ma charakter zamknięty. Zgłoszenie do projektu nastąpi poprzez wypełnienie formularza rekrutacyjnego oraz dostarczenie go do Koordynatora szkolnego.
Termin naboru:
I tura – wrzesień 2021 r.
II tura – wrzesień 2022 r.
E-mail projektu: budujemykompetencje@openeducation.pl
Kryteria formalne (dot. uczniów):
- Uczniowie SP w Czartajewie:
- Weryfikacja: lista uczniów potwierdzona przez dyrektora szkoły.
Kryteria premiujące (dot. uczniów):
- Uczniowie ze SPE +15 pkt,
- Weryfikacja: zaświadczenie z PPP/opinia pedagoga szkolnego/zestawienie ocen w szkole/ opinia wychowawcy;
- Uczniowie dotknięci dyskryminacją wielokrotną +10pkt (ze względu na miejsce zamieszkania, słabą sytuację rodzinną – dochód na osobę jak w przypadku zasiłku rodzinnego w 2019 r., bezrobocie jednego lub obu rodziców lub inny problem społeczny określony w ustawie o pomocy społecznej),
- Weryfikacja: zaświadczenie z GOPS/OPS, oświadczenie.
Kryteria formalne (dot. nauczycieli):
- Nauczyciele zatrudnieni w SP w Czartajewie:
- Weryfikacja: zaświadczenie o zatrudnieniu podpisane przez dyrektora szkoły.
Kryteria premiujące (dot. nauczycieli):
- Nauczyciele ze stażem w SP w Czartajewie powyżej 5 lat +5pkt,
- Weryfikacja: zaświadczenie o zatrudnieniu podpisane przez dyrektora szkoły.
Okres realizacji:
Okres trwania projektu: 01.09.2021 r. – 30.06.2023 r.
Efekty projektu:
- Liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu [osoby]: 14 (12K,2M);
- Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe lub umiejętności uniwersalne po opuszczeniu programu [osoby]: 126 (58K,68M);
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty wyposażonych w ramach programu w sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych (szt.): 1;
- Liczba szkół, których pracownie przedmiotowe zostały doposażone w programie (szt.): 1.
Lider projektu/Biuro projektu:
Open Education Group Sp. z o.o.
ul. Jagienki 4, 15-480 Białystok
tel. 85 869 11 69
e-mail: kompetencjewczartajewie@openeducation.pl
Partner projektu:
Gmina Siemiatycze
Kościuszki 88
17-300 Siemiatycze
e-mail: sekretariat@gminasiemiatycze.pl
Realizator projektu:
Szkoła Podstawowa w Czartajewie
Szkolna 4
17-300 Czartajew
spczartajew@list.pl
Wartość dofinansowania z UE: 817 007,58 zł
Dokumenty do pobrania:
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY – Uczeń
Projekt „Szansa w integracji III” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, w ramach osi priorytetowej VII: POPRAWA SPÓJNOŚCI SPOŁECZNEJ.
Działanie: 7.1 Rozwój działań aktywnej integracji.
Priorytet: 9.1 Aktywne włączenie, w tym z myślą o promowaniu równych szans oraz aktywnego uczestnictwa i zwiększaniu szans na zatrudnienie.
Cel główny projektu:
Celem głównym projektu jest odbudowa i podtrzymanie umiejętności uczestniczenia w życiu społeczności lokalnej i pełnienia ról społecznych w miejscu pracy, zamieszkania lub pobytu (reintegracja społeczna) oraz zdolności do samodzielnego świadczenia pracy na rynku pracy (reintegracja zawodowa) jak również zapobieganie procesom ubóstwa, marginalizacji i wykluczenia społecznego 70 osób fizycznych (37K, 33M) z Hajnówki, zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, poprzez realizację kompleksowych działań reintegracji społeczno-zawodowej do 31.07.2023 r.
Grupa docelowa:
70 osób fizycznych (37K, 33M), które ukończyły 18 lat i zamieszkują wyłącznie w Hajnówce w województwie podlaskim, doświadczających wielokrotnego wykluczenia społecznego rozumianego jako wykluczenie z powodu więcej niż jednej przesłanki (zgodnie z art. 7 ust. o pomocy społecznej z 12.03.2004 r.), w tym:
70 osób (37K, 33M) korzystających ze świadczeń z pomocy społecznej lub kwalifikujących się do objęcia wsparciem pomocy społecznej oraz, o których mowa w art. 1 ust. 2 ustawy z 13.06.2003 r. o zatrudnieniu socjalnym, w tym korzystające z PO PŻ oraz bezrobotne zarejesrtowane w PUP lub niezarejestrowane w PUP lub ubogie pracujące.
Rekrutacja:
Rekrutacja prowadzona jest zgodnie z zasadą równości szans Kobiet i Mężczyzn na podstawie Regulaminu i Formularza Rekrutacyjnego pod nadzorem Kierownika projektu.
Termin naboru: 01.09.2021 do zakończenia naboru (70 osób).
E-mail: fundacja@onw.org.pl
Kryteria kwalifikujące:
- spełnienie kryteriów grupy docelowej,
- uzyskanie minimalnej dopuszczającej do projektu ilości punktów z Karty oceny motywacji i potrzeb, określonej w Regulaminie rekrutacji.
Kryteria premiujące:
- osoby korzystające z PO PŻ (+5pkt)
- osoby doświadczające wielokrotnego wykluczenia społecznego rozumianego jako wykluczenie powodu więcej niż jednej przesłanki (+5pkt)
- osoby o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności (+1pkt)
- osoby z niepełnosprawnością sprzężoną oraz osoby z zaburzeniami psychicznymi, w tym osoby z niepełnosprawnością intelektualną i osoby z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi (+1pkt).
Okres realizacji:
Okres trwania projektu: 01.08.2021 r. – 31.07.2023 r.
Lider projektu/Biuro projektu:
Fundacja OKNO NA WSCHÓD
Ciepła 40/15
15-472 Białystok
e-mail: fundacja@onw.org.pl
Partner projektu:
Open Education Group Sp. z o.o.
Jagienki 4
15-480 Białystok
e-mail: open@openeducation.pl
Wartość dofinansowania z UE: 1 492 195,59 zł
Projekt „Horyzont zatrudnienia” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, w ramach osi priorytetowej VII: POPRAWA SPÓJNOŚCI SPOŁECZNEJ, Działanie: 7.1 Rozwój działań aktywnej integracji, Priorytet inwestycyjny: 9.1 Aktywne włączenie, w tym z myślą o promowaniu równych szans oraz aktywnego uczestnictwa i zwiększaniu szans na zatrudnienie.
Cel główny projektu:
Celem głównym projektu jest podniesienie aktywności społeczno-zawodowej 50 Uczestników projektu (30 Kobiet, 20 Mężczyzn) uczących się, pracujących lub zamieszkujących zgodnie z Kodeksem Cywilnym na terenie województwa podlaskiego, które są zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym przy pomocy wykorzystania instrumentów aktywnej integracji (między innymi kontrakt socjalny, coaching, doradztwo, szkolenia i staże zawodowe) do końca lutego 2023 roku.
Oferta projektu:
- Stworzenie ścieżki wsparcia dla Uczestnika Projektu
- Aktywna integracja o charakterze zawodowym – Indywidualne Doradztwo Zawodowe oraz Pośrednictwo Pracy
- Opieka nad Uczestnikami metodą mentoringu
- Szkolenia zawodowe
- Staże zawodowe
Grupa docelowa:
Grupę docelową stanowić będzie łącznie 50 osób (minimum 30 Kobiet, maksymalnie 20 mężczyzn) powyżej 18 roku życia uczących się, pracujących lub zamieszkujących zgodnie z Kodeksem Cywilnym na terenie województwa podlaskiego, które są zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym.
Rekrutacja:
Rekrutacja będzie miała charakter otwarty. Realizowana będzie w oparciu o zróżnicowane kanały informacyjno-promocyjne, zapewniające dotarcie do jak największej liczby osób, przy zachowaniu zasady równości szans i niedyskryminacji. Prowadzona z największą intensywnością w I-III m-cu realizacji projektu, potrwa do X 2022 r.
Aplikowanie do projektu możliwe przez następujące formy:
– spotkanie z przedstawicielem wnioskodawcy w ramach aktywnej rekrutacji
– e-mailem na adres : horyzontzatrudnienia@openeducation.pl
– dostarczenie dokumentów do biura Projektu i spotkanie z pracownikiem Wnioskodawcy
– przesłanie dokumentów Rekrutacyjnych pocztą.
Termin naboru: IX 2021 r. – X 2022 r.
E-mail projektu: horyzontzatrudnienia@openeducation.pl
Kryteria formalne:
- osoba pow. 18 r.ż. ucząca się, pracująca lub zamieszkująca zgodnie z Kodeksem Cywilnym na terenie województwa podlaskiego (weryfikacja: wgląd do danych osobowych),
- osoba zagrożona ubóstwem lub wykluczeniem społecznym.
Kryteria premiujące:
- osoba/rodzina korzystająca z Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa na lata 2014-2020
- osoba/rodzina doświadczająca wielokrotnego wykluczenia społecznego
- osoba o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności
- osoba z niepełnosprawnością sprzężoną oraz osoby z zaburzeniami psychicznymi, w tym osoby z niepełnosprawnością intelektualną i osoby z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi
- osoby z wykształceniem do ISCED 3
- kobiety
- osoby zamieszkujący tereny wiejskie
- osoby w wieku 18-30 lat
Okres realizacji:
Projekt realizowany w okresie: 01.09.2021 r. – 28.02.2023 r.
Efekty projektu:
- Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, które uzyskały kwalifikacje lub nabyły kompetencje po opuszczeniu projektu – 20 osób,
- Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym poszukujących pracy po opuszczeniu programu: 18 osób.
- Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym pracujących po opuszczeniu programu (łącznie z osobami pracującymi na własny rachunek – 6 osób).
- Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, poszukujących pracy, uczestniczących w kształceniu lub szkoleniu, zdobywających kwalifikacje, pracujących (łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek) po opuszczeniu programu – 20 osób).
Lider:
Open Education Group Sp. z o.o.
ul. Jagienki 4, 15-480 Białystok
tel. 85 869 11 69
e-mail: horyzontzatrudnienia@openeducation.pl
Partner:
Spółdzielnia Socjalna Active Go
ul. Jagienki 4, 15-480 Białystok
tel. 85 667 12 82
e-mail: horyzontzatrudnienia@openeducation.pl
Wartość dofinansowania z UE: 985 775,94 zł
Dokumenty rekrutacyjne:
- !Formularz rekrutacyjny
- !!Oświadczenie o niekorzystaniu z 9.1
- 1. Oświadczenie o korzystaniu z pomocy społecznej
- 2. Oświadczenie o spełnianiu wymogów kwalifikujących
- 3. Oświadczenie o zatrudnieniu socjalnym
- 4. Oświadczenie potwierdzające wielokrotne wykluczenie
- 5. Oświadczenie rodzica dziecka niepełnosprawnego
- 6. Oświadczenie potwierdzające niesamodzielność
- 7. Oświadczenie o bezdomności, wykluczeniu z dostępu do mieszkań
- 8. Oświadczenie o POPŻ
Regulamin:
Regulamin uczestnictwa
Regulamin uczestnictwa (aktualizacja: 23.04.2022)
Projekt „ZSCKR w Janowie kuźnią specjalistów” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, w ramach osi priorytetowej III: Kompetencje i kwalifikacje.
Działanie: 3.3 Kształcenie zawodowe młodzieży na rzecz konkurencyjności podlaskiej gospodarki.
Poddziałanie: 3.3.1: Kształcenie zawodowe młodzieży na rzecz konkurencyjności podlaskiej gospodarki.
Priorytet: 10.4 Lepsze dostosowanie systemów kształcenia i szkolenia do potrzeb rynku pracy, ułatwienie przechodzenia z etapu kształcenia do etapu zatrudnienia oraz wzmacnianie systemów kształcenia i szkolenia zawodowego i ich jakości, w tym poprzez mechanizmy prognozowania umiejętności, dostosowania programów nauczania oraz tworzenia i rozwoju systemów uczenia się poprzez praktyczną naukę zawodu realizowaną w ścisłej współpracy z pracodawcami.
Cel główny projektu:
Celem głównym projektu jest podniesienie kompetencji lub kwalifikacji wśród minimum 98 uczniów (67M, 31K) i 4 nauczycieli (2M, 2K) ZSCKR w Janowie poprzez udział w zajęciach/kursach/szkoleniach zaplanowanych w ramach projektu, nabycie doświadczenia zawodowego przez 10 uczniów, którzy odbędą staże zawodowe u lokalnych przedsiębiorców oraz podniesienie jakości oferowanego przez ZSCKR wsparcia poprzez doposażenie szkoły w koparko-ładowarkę i wózek widłowy w okresie do końce VI 2023.
Grupa docelowa:
- ZSCKR w Janowie-Szkoła prowadząca kształcenie zawodowe w rozumieniu ustawy Prawo oświatowe.
- 130 ucz. ZSCKR w Janowie (45K, 85M).
- 4 N ZSCKR (2M, 2K) zatrudnionych w placówce ZSCKR.
Rekrutacja:
Rekrutacja ograniczona jest wyłącznie do uczniów oraz nauczycieli ZSCKR w Janowie – ma charakter zamknięty. Zgłoszenie do projektu nastąpi poprzez wypełnienie formularza rekrutacyjnego oraz dostarczenie go do Asystenta Koordynatora projektu.
Termin naboru:
I tura – wrzesień 2021 r.
II tura – wrzesień 2022 r. (w przypadku konieczności, np. w związku z ukończeniem wsparcia przez klasy IV)
E-mail projektu: kuzniaspecjalistow@openeducation.pl
Kryteria formalne (dot. uczniów):
- Uczniowie ZSCKR w Janowie:
- Weryfikacja: lista uczniów potwierdzona przez dyrekcję placówki.
Kryteria premiujące (dot. uczniów):
- Uczniowie z niepełnosprawnościami / SPE + 10 pkt,
- Weryfikacja: orzeczenie lub inny dokument potwierdzający stan zdrowia i/lub dokument od pedagoga szkolonego potwierdzający Specjalne potrzeby rozwojowe i edukacyjne;
- Uczniowie z frekwencją powyżej 85% na zajęciach szkolnych +6 pkt,
- Weryfikacja: lista uczniów podpisana przez dyrektora szkoły.
Kryteria formalne (dot. nauczycieli):
- Nauczyciele zatrudnieni w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego
w Janowie:- Weryfikacja: zaświadczenie o zatrudnieniu.
Okres realizacji:
Okres trwania projektu: 01.08.2021 r. – 30.06.2023 r.
Efekty projektu:
- Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe lub umiejętności uniwersalne po opuszczeniu programu: 62
- Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego wykorzystujących doposażenie zakupione dzięki EFS: 1
- Liczba nauczycieli kształcenia zawodowego oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu: 4
- Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje lub uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu: 98
Lider projektu/Biuro projektu:
Open Education Group Sp. z o.o.
ul. Jagienki 4, 15-480 Białystok
tel. 85 869 11 69
e-mail: kuzniaspecjalistow@openeducation.pl
Realizator projektu:
Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Janowie
ul. Białostocka 22, 16-130 Janów
tel. 86-721-60-83
e-mail: zsrjanow2@wp.pl
Partner projektu:
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
ul. Wspólna 30, 09-930 Warszawa
tel. 22-623-10-00
e-mail: kancelaria@minrol.gov.pl
Wartość dofinansowania z UE: 982 812,11 zł

Projekt “Kompetencje przyszłości pod kontrolą” jest realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego. Oś priorytetowa: X Edukacja dla rozwoju regionu. Działanie: 10.2 Upowszechnienie kompetencji kluczowych wśród osób dorosłych.
Cel główny projektu: Nabycie kompetencji lub uzyskanie kwalifikacji z języka angielskiego lub ICT przez minimum 231 osób dorosłych powyżej 25 roku życia które uczą się, pracują lub zamieszkują w rozumieniu Kodeksu Cywilnego na obszarze województwa mazowieckiego, które nie uczestniczyły we wsparciu LLL (life long learning) poprzez udział w szkoleniach językowych lub ICT zakończonych certyfikowanymi egzaminami zewnętrznymi w okresie do końca XII 2022 r.
Oferta projektu:
- Kursy języka angielskiego:
- Kursy ICT (kurs komputerowy):
Grupa docelowa: Projekt skierowany jest do 243 osób (121 Kobiet, 122 Mężczyzn) osób mieszkających, uczących się lub pracujących w rozumieniu Kodeksu Cywilnego na terenie województwa mazowieckiego, w wieku ponad 25 roku życia, zainteresowanych z własnej inicjatywy nabyciem, uzupełnieniem lub podwyższeniem umiejętności oraz kompetencji cyfrowych lub językowych. Minimum 30% grupy docelowej stanowić będą osoby zamieszkałe na obszarach wiejskich. 100% uczestników projektu stanowić będą osoby, które nie uczestniczyły we wsparciu LLL (life long learning) oferowanym w tożsamym zakresie w ramach RPO WM 2014-2020. Projekt skierowany jest w szczególności do osób 50+ i posiadających niskie kwalifikacje na poziomie do ISCED 3 włącznie tj. wykształcenie maksymalnie ponadgimnazjalne (średnie).
Rekrutacja: Rekrutacja prowadzona w sposób przejrzysty i otwarty z zachowaniem zasady równości szans kobiet i mężczyzn oraz niedyskryminacji (w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnością) prowadzona w Biurze Projektu tj. ul. Fortel 12, 03-166 Warszawa. Rekrutacja ma charakter ciągły, prowadzona od I 2021 r. do XII 2022 r. Zgłoszenie chęci uczestnictwa nastąpić może: e-mailem (adres e-mail: projekt@kompetencjepodkontrola.pl), poprzez elektroniczny formularz kontaktowy dostępny na stronie: www.kompetencjepodkontrola.pl, telefonicznie bądź osobiście.
Kryteria formalne:
- Osoby fizyczne od 25 roku życia, które uczą się, pracują lub zamieszkują w rozumieniu Kodeksu Cywilnego na obszarze województwa mazowieckiego oraz z własnej inicjatywy są zainteresowane podnoszeniem poziomu kompetencji i kwalifikacji w zakresie języków obcych oraz ICT, nieposiadające lub posiadające podstawową znajomość języka angielskiego lub brak umiejętności ICT;
- Osoba, która dotychczas nie uczestnicząca we wsparciu LLL (life long learning) oferowanym w tożsamy zakresie w ramach RPO WM 2014-2020
- Osoby fizyczne, zamieszkujące na terenie wiejskim;
- Osoby w wieku 50 lat i więcej;
- Osoby o niskich kwalifikacjach na poziomie do ISCED 3 włącznie, tj. z wykształceniem maksymalnie ponadgimnazjalnym (średnim);
- Osoby bezrobotne;
- Osoby bierne zawodowo;
- Mężczyźni.
- Kursy językowe prowadzące do uzyskania kwalifikacji: 01.2021-06.2022;
- Kursy ICT: 07.2021-06.2022.
BIURO PROJEKTU: Europejskie Centrum Szkoleń Sp. z. o.o. ul. Fortel 12, 03-166 Warszawa e-mail: projekt@kompetencjepodkontrola.pl |
BENEFICJENT PROJEKTU: Open Education Group Sp. z o.o. ul. Jagienki 4 15-480 Białystok tel. 85 869 11 69 e-mail: projekt@kompetencjepodkontrola.pl |
Projekt „Dostępne Podlaskie – szkolenia i doradztwo dla jednostek samorządu terytorialnego” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020, w ramach osi priorytetowej II. Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie: 2.18 Wysokiej jakości usługi administracyjne.
Cel główny projektu:
Celem głównym projektu jest podniesienie kompetencji min. 95 pracowników (K/M) jednostek samorządu terytorialnego w zakresie stosowania rozwiązań ułatwiających zatrudnianie osób niepełnosprawnych, podniesienie kompetencji min. 51 koordynatorów (K/M) dostępności w zakresie zagadnień związanych z przestrzeganiem przez urząd zasad dostępności oraz wdrożenie wniosków i rekomendacji dotyczących dostosowania procedur do potrzeb osób z niepełnosprawnościami w 56 jednostkach samorządu terytorialnego z terenu województwa podlaskiego w okresie do 31.05.2022 r.
Oferta projektu:
- Wsparcie szkoleniowe w zakresie stosowania rozwiązań ułatwiających zatrudnianie osób niepełnosprawnych
- Wsparcie jednostek samorządu terytorialnego – kompleksowy audyt i przegląd procedur
- Wsparcie szkoleniowe koordynatorów dostępności
Grupa docelowa:
- 56 jednostek samorządu terytorialnego,
- 162 pracowników samorządowych w rozumieniu ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282):
- zatrudnionych w urzędzie gminy, starostwie powiatowym lub urzędzie marszałkowskim;
- za zgodą Instytucji Pośredniczącej inni niż w lit. a) pracownicy samorządowi lub zatrudnieni w jednostce organizacyjnej jednostki samorządu terytorialnego.
Rekrutacja:
Rekrutacja będzie miała charakter otwarty z zastrzeżeniem, że będzie skierowana do jednostek samorządu terytorialnego z województwa podlaskiego oraz pracowników samorządowych w rozumieniu ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282).
Proces udziału w projekcie będzie dotyczył całej jednostki samorządu terytorialnego, a nie tylko jej pracowników. Jednostka samorządu terytorialnego będzie, więc musiała wziąć udział w kompleksowym wsparciu obejmującym zarówno audyt jak i szkolenia dla pracowników.
Podstawową funkcją strony internetowej projektu będzie możliwość rejestracji do projektu pracowników jednostek samorządu terytorialnego na szkolenie, które odbędzie się w danej miejscowości oraz jednostek samorządu terytorialnego na przeprowadzenie audytu dostępności i procedur za pomocą interaktywnego formularzu.
Po rejestracji na szkolenie z potencjalnymi UP skontaktuje się pracownik Lidera/Partnera, poprzez kontakt e-mailowy/telefoniczny – z uwzględnieniem procedur szyfrowania danych (RODO) potwierdzi on spełnienie wszystkich kryteriów formalnych. Uczestnicy na etapie rekrutacji dostarczają jedynie skany dokumentów rekrutacyjnych, a oryginały dostarczają na pierwsze szkolenie/wsparcie i przekazują je dla trenera i/lub pracownika wnioskodawcy/partnera. Dostarczenie dokumentów jest także możliwe osobiście do biura projektu lub korespondencyjnie na adresy wskazane na stronie www.
Kryteria dostępu: zgłoszenie jednostki samorządu terytorialnego wraz ze wskazaniem minimum 2 pracowników, którzy zostaną objęci wsparciem.
Termin naboru:
luty 2021 r. – maj 2021 r.
E-mail projektu: kontakt@dostepnepodlaskie.pl
Kryteria formalne:
- jednostki samorządu terytorialnego (samorząd gminny lub powiatowy lub wojewódzki) z terenu województwa podlaskiego weryfikowane poprzez formularz rekrutacyjny podpisany przez osobę uprawnioną do reprezentowania danej jednostki samorządu terytorialnego,
- brak objęcia wsparciem w innych projektach dofinansowanych w ramach konkursu Dostępny Samorząd oraz w projekcie Samorząd bez barier, weryfikacja poprzez: oświadczenie podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentowania danej jednostki samorządu terytorialnego o niekorzystaniu przez nią z form wsparcia w ramach innych projektów.
Kryteria premiujące:
Weryfikacja nastąpi za pomocą oświadczenia składanego informacyjnie na etapie rekrutacji:
- jednostki samorządu terytorialnego z terenów wiejskich (teren wiejski rozumiany jako DEGURBA3) +10 pkt.
- jednostki samorządu terytorialnego , w której nie był do tej pory przeprowadzany audyt dostępności/procedur +10 pkt.
- pracownik jednostki samorządu terytorialnego z terenów wiejskich +8pkt.
- pracownik jednostki samorządu terytorialnego nie biorący dotychczas udziału w szkoleniach związanych z dostępnością/projektowaniem uniwersalnym +8pkt.
Kryteria formalne mają charakter obowiązkowy, kryteria premiujące będą stosowane tylko w przypadku większej ilości osób chętnych na dane szkolenie (w danym dniu/miejscowości) niż planowana liczba miejsc oraz w przypadku większego zainteresowania jednostek samorządu terytorialnego udziałem w projekcie. Kryteria premiujące wynikają z przeprowadzonej na etapie konstrukcji wniosku analizy grupy docelowej.
Okres realizacji:
Projekt realizowany w okresie: 01.02.2021 r. – 31.05.2022 r.
Efekty projektu:
- Liczba pracowników administracji publicznej, którzy podnieśli kompetencje z zakresu stosowania rozwiązań ułatwiających zatrudnianie osób niepełnosprawnych: 95
- Liczba urzędów administracji publicznej, w których wdrożono wnioski i rekomendacje dotyczące dostosowania procedur do potrzeb osób z niepełnosprawnościami: 56
- Liczba koordynatorów dostępności w jednostkach administracji publicznej, którzy podnieśli kompetencje: 51
Lider projektu/Biuro projektu:
Open Education Group Sp. z o.o.
ul. Jagienki 4, 15-480 Białystok
tel. 85 869 11 69
e-mail: kontakt@dostepnepodlaskie.pl
Partner projektu:
Uniwersytet w Białystoku
ul. Świerkowa 20, 15-328 Białystok
tel. 85 745 70 00
e-mail: k.kobosko@uwb.edu.pl
Wartość dofinansowania z UE: 2 088 000,00 zł
Projekt „Kompas aktywności” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, w ramach osi priorytetowej IX: ROZWÓJ LOKALNY, Działanie: 9.1 Rewitalizacja społeczna i kształtowanie kapitału społecznego, Priorytet inwestycyjny: 9.6 Strategie rozwoju lokalnego kierowane przez społeczność.
Cel główny projektu:
Celem głównym projektu jest podniesienie aktywności społeczno-zawodowej 120 osób (min 60 Kobiet, maks 60 Mężczyzn) zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym, uczących się, pracujących lub zamieszkujących zgodnie z KC na terenie LGD N.A.R.E.W. poprzez wykorzystanie w toku realizacji projektu instrumentów aktywnej integracji w rozumieniu Wytycznych w zakresie włączenia społecznego w okresie do 30.06.2022 r.
Oferta projektu:
- Diagnoza potencjału społeczno-zatrudnieniowego:
- Diagnoza wstępna uczestników projektu na etapie rekrutacji,
- Diagnoza pogłębiona.
- Warsztaty rozwojowe – aktywizacja społeczna:
- Trening rozwoju osobistego,
- Coaching społeczny.
- Aktywizacja zawodowa i edukacyjna:
- Warsztaty aktywnego poszukiwania pracy,
- Szkolenia zawodowe.
- 3 miesięczny staż zawodowy.
Grupa docelowa:
Uczestnikiem Projektu może być osoba ucząca się, pracująca lub zamieszkująca zgodnie z Kodeksem Cywilnym na terenie LGD Narew (gminy: Choroszcz, Kobylin-Borzymy, Lapy, Krypno, Poświetne, Suraż Sokoły, Turośń Kościelna, Tykocin, Wyszki, Zawady) zagrożona ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, nie korzystająca jednocześnie z takich samych form wsparcia w ramach projektów realizowanych w osiach głównych, która zgłasza dobrowolną chęć udziału w Projekcie.
Rekrutacja:
Rekrutacja będzie miała charakter otwarty.
Dokumenty rekrutacyjne należy składać w:
- Biurze projektu: Open Education Group Sp. z o.o., ul. Jagienki 4, 15-480 Białystok.
Rekrutacja realizowana będzie w oparciu o zróżnicowane kanały informacyjno–promocyjne, zapewniające dotarcie do jak największej liczby potencjalnych Uczestników projektu przy zachowaniu równości szans i niedyskryminacji. Rekrutacja prowadzona będzie z największym natężeniem w I-II miesiącu realizacji projektu. Rekrutacja obejmuje zgłoszenie chęci uczestnictwa w projekcie poprzez złożenie wypełnionej karty zgłoszeniowej wraz z dokumentem i/lub oświadczeniem potwierdzającym kwalifikowalność do udziału w projekcie: osobiście, pocztą na adres biura, skanem na e-mail lub faxem.
Termin naboru:
wrzesień 2020 r. – luty 2022 r.
E-mail projektu: kompasaktywności@openeducation.pl
Kryteria formalne:
- zamieszkiwanie na terenie realizacji projektu (weryfikacja: zaświadczenie lub oświadczenie),
- osoba zagrożona ubóstwem lub wykluczeniem społecznym.
Kryteria premiujące:
- osoba doświadczającego wielokrotnego wykluczenia społecznego, z powodu więcej niż jednej z przesłanek + 12 pkt (weryfikacja: oświadczenie uczestnika),
- osoba o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności + 12 pkt (weryfikacja: oświadczenie/zaświadczenie),
- osoba z niepełnosprawnością sprzężoną oraz osoby z zaburzeniami psychicznymi (w tym: osoba z niepełnosprawnością intelektualną i osoby z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi +12 pkt (weryfikacja: oświadczenie/zaświadczenie),
- osoba korzystająca z Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014-2020: +10 pkt (weryfikacja: oświadczenie).
- osoba długotrwale bezrobotna +8 pkt (weryfikacja: oświadczenie),
- osoba zamieszkująca obszar wiejski +8 pkt (weryfikacja: oświadczenie),
- osoba poniżej 35 roku życia +5pkt (weryfikacja oświadczenie),
- kobieta z obszarów wiejskich +5 pkt (weryfikacja: oświadczenie).
Powyższe punkty sumują się.
Okres realizacji:
Projekt realizowany w okresie: 01.09.2020 r. – 30.06.2022 r.
Efekty projektu:
- liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym objętych wsparciem w programie 120 osób (60 kobiet, 60 mężczyzn)
- liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym pracujących po opuszczeniu programu 25 osób (12 kobiet, 13 mężczyzn)
- liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu programu 24 osoby (12 kobiet, 12 mężczyzn)
- liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym pracujących po opuszczeniu programu (łącznie z pracującymi na własny rachunek) 32 osoby (16 kobiet, 16 mężczyzn)
Lider projektu/Biuro projektu:
Open Education Group Sp. z o.o.
ul. Jagienki 4, 15-480 Białystok
tel. 85 869 11 69
e-mail: kompasaktywnoci@openeducation.pl
Partner projektu:
Fundacja Infolex
ul. Simony Kossak 12, 15-197 Białystok
tel. 501 368 650
e-mail: fundacjainfolex@e-infolex.pl
Wartość dofinansowania z UE: 984 193,90
Załączniki do pobrania:
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie
Oświadczenie o korzystaniu z pomocy społecznej
Oświadczenie o spełnieniu wymogów kwalifikujących
Oświadczenie o zatrudnieniu socjalnym
Oświadczenie potwierdzające przebywanie w pieczy zastępczej opuszczanie pieczy zastępczej
Oświadczenie rodzica dziecka niepełnosprawnego
Oświadczenie potwierdzające niesamodzielność
Oświadczenie o bezdomności, wykluczeniu z dostępu do mieszkań
Projekt „Wykwalifikowany Specjalista z ZSCKR w Marianowie” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, w ramach osi priorytetowej III: Kompetencje i kwalifikacje.
Działanie: 3.3 Kształcenie zawodowe młodzieży na rzecz konkurencyjności podlaskiej gospodarki.
Poddziałanie: 3.3.1: Kształcenie zawodowe młodzieży na rzecz konkurencyjności podlaskiej gospodarki.
Priorytet: 10.4 Lepsze dostosowanie systemów kształcenia i szkolenia do potrzeb rynku pracy, ułatwienie przechodzenia z etapu kształcenia do etapu zatrudnienia oraz wzmacnianie systemów kształcenia i szkolenia zawodowego i ich jakości, w tym poprzez mechanizmy prognozowania umiejętności, dostosowania programów nauczania oraz tworzenia i rozwoju systemów uczenia się poprzez praktyczną naukę zawodu realizowaną w ścisłej współpracy z pracodawcami.
Cel główny projektu:
Celem głównym projektu jest podniesienie kompetencji lub kwalifikacji wśród minimum 140 uczniów (1K, 139M) i 23 nauczycieli (14K, 9M) Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Marianowie poprzez udział w zajęciach/kursach/szkoleniach zaplanowanych w ramach projektu, nabycie doświadczenia zawodowego przez 20 uczniów, którzy odbędą staże zawodowe u lokalnych przedsiębiorców oraz podniesienie jakości oferowanego przez ZSCKR wsparcia poprzez doposażenie szkoły w koparko-ładowarkę i wózek widłowy w okresie do końca VI 2022.
Grupa docelowa:
Grupę docelową stanowi jedna szkoła prowadząca kształcenie zawodowe tj. Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. chor. Jana Szymańskiego w Marianowie oraz 155 uczniów (2K, 153M) i 25 nauczycieli (15K, 10M) z ZSCKR w Marianowie, którzy uczą się, pracują lub mieszkają na terytorium województwa podlaskiego zgodnie z Kodeksem cywilnym.
Rekrutacja:
Rekrutacja ograniczona jest wyłącznie do uczniów oraz nauczycieli ZSCKR w Marianowie – ma charakter zamknięty. Zgłoszenie do projektu nastąpi poprzez wypełnienie formularza rekrutacyjnego oraz dostarczenie go do Asystenta Koordynatora projektu.
Termin naboru: Wrzesień 2020 r.
E-mail projektu: specjalistazmarianowa@openeducation.pl
Kryteria formalne (dot. uczniów):
- Uczniowie ZSCKR w Marianowie:
- Weryfikacja: lista uczniów potwierdzona przez dyrekcję placówki.
Kryteria premiujące (dot. uczniów):
- Uczniowie z niepełnosprawnościami / SPE + 10 pkt,
- Uczniowie objęci dyskryminacją wielokrotną +9 pkt,
- Uczniowie z frekwencją powyżej 85% na zajęciach szkolnych +6 pkt,
- Płeć – kobieta +6 pkt.
Kryteria formalne (dot. nauczycieli):
- Nauczyciele zatrudnieni w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Marianowie:
- Weryfikacja: zaświadczenie o zatrudnieniu.
Kryteria premiujące (dot. nauczycieli biorących udział w szkoleniu dot. pracy z uczniem słabszym):
- Nauczyciel pracujący w szkole z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych/z niepełnosprawnością.
Okres realizacji:
Okres trwania projektu: 01.09.2020 r. – 30.06.2022 r.
Efekty projektu:
- Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe lub umiejętności uniwersalne po opuszczeniu programu: 72
- Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego wykorzystujących doposażenie zakupione dzięki EFS:1
- Liczba nauczycieli kształcenia zawodowego oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu: 23
- Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje lub uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu: 140
Lider projektu/Biuro projektu:
Open Education Group Sp. z o.o.
ul. Jagienki 4, 15-480 Białystok
tel. 85 869 11 69
e-mail: specjalistazmarianowa@openeducation.pl
Realizator projektu:
Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Marianowie
Marianowo 7, 18-421 Marianowo
tel. 86-216-66-11
e-mail: zsrmari@izd.psl.org.pl
Partner projektu:
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
ul. Wspólna 30, 09-930 Warszawa
tel. 22-623-10-00
e-mail: kancelaria@minrol.gov.pl
Wartość dofinansowania z UE: 1 439 082,82 zł
Dokumenty do pobrania:
Formularz rekrutacyjny – Uczeń
Deklaracja uczestnictwa – Uczeń
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020 realizowany w ramach Osi priorytetowej III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działania 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych
Wartość dofinansowania z UE: 868 365,19 zł
Cel główny projektu:
Opracowanie i wdrożenie na minimum 4 kierunkach (studiów stacjonarnych oraz niestacjonarnych) Wydziału Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku, programu studiów obejmującego zajęcia obowiązkowe w zakresie projektowania uniwersalnego w okresie do końca IX 2023 r.
Oferta projektu:
Powołany w pierwszym miesiącu realizacji projektu zespół złożony z ekspertów oraz 10 pracowników dydaktycznych Wydziału Nauk o Edukacji przygotuje szczegółowy zakres poszczególnych modułów
w zakresie projektowania uniwersalnego na 4 kierunkach studiów: pedagogika I stopnia, pedagogika II stopnia, praca socjalna I stopnia, praca socjalna II stopnia. Zespół będzie także zaangażowany w prace nad przygotowaniem materiałów (w tym tzw. „wsadów merytorycznych”) do części zajęć, które będą realizowane w formie e-learningowej. W ramach projektu przewidziano zadania dotyczące opracowania programu, szkoleń w obszarze projektowania uniwersalnego dla pracowników dydaktycznych, zajęcia obowiązkowe z projektowania uniwersalnego dla studentów Wydziału Nauk o Edukacji.
Grupa docelowa:
Grupę docelową projektu stanowi:
a) 1 uczelnia publiczna tj. Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Nauk o Edukacji, na której w ramach projektu zostaną wprowadzone zmiany w programie studiów, tak aby obejmował kształcenie w zakresie projektowania uniwersalnego.
Zmodyfikowany program zostanie wprowadzony na następujących kierunkach studiów:
- Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza – studia stacjonarne I stopnia,
- Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza – studia niestacjonarne I stopnia,
- Pedagogika resocjalizacyjna – studia stacjonarne I stopnia,
- Pedagogika resocjalizacyjna – studia niestacjonarne I stopnia,
- Praca socjalna – studia stacjonarne I stopnia,
- Praca socjalna – studia niestacjonarne I stopnia,
- Pedagogika – studia stacjonarne II stopnia,
- Pedagogika – studia niestacjonarne II stopnia,
- Praca socjalna – studia stacjonarne II stopnia,
- Praca socjalna – studia niestacjonarne II stopnia,
- Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza – studia stacjonarne II stopnia,
- Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza – studia niestacjonarne II stopnia,
- Pedagogika resocjalizacyjna – studia stacjonarne II stopnia,
- Pedagogika resocjalizacyjna – studia niestacjonarne II stopnia.
Łączna liczba kierunków na których zostanie dokonana zmiana programu studiów: 14 kierunków.
b) 368 (335K, 33M) studentów studiów I stopnia oraz studiów II stopnia (stacjonarnych oraz niestacjonarnych) Wydziału Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku.
c) 10 (7K, 3M) pracowników dydaktycznych Wydziału Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku.
Rekrutacja:
Rekrutacja do udziału w projekcie w przypadku studentów oraz pracowników dydaktycznych będzie miała charakter otwarty i będzie przeprowadzona w następujących okresach:
a) studenci rok akademicki 2020/2021 – czerwiec – sierpień 2020 r.
b) studenci rok akademicki 2021/2022 – czerwiec – sierpień 2021 r.
c) pracownicy dydaktyczni – czerwiec 2020 r.
Termin naboru:
czerwiec 2020 r. – sierpień 2021 r.
Okres realizacji:
Projekt realizowany w okresie 2020.03.02 r. – 2023.09.30 r.
Kryteria formalne:
Studenci:
- studenci I roku studiów stacjonarnych lub niestacjonarnych w ramach w ramach studiów I stopnia lub studiów II stopnia w roku akademickim 2020/2021 oraz studenci I roku studiów stacjonarnych/niestacjonarnych w roku akademickim 2021/2022 – kierunków: pedagogika I stopnia (stacjonarne/niestacjonarne) pedagogika II stopnia (stacjonarne/niestacjonarne), praca socjalna I stopnia (stacjonarne), praca socjalna II stopnia (stacjonarne) na Wydziale Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku.
Pracownicy dydaktyczni:
- pracownik dydaktyczny na Wydziale Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku lub pracownicy / eksperci zainteresowani prowadzeniem modułów dotyczących uniwersalnego projektowania na Wydziale Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku.
Kryteria premiujące:
Pracownicy dydaktyczni:
- Praca na Wydziale Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku 3 lata i więcej.
Lider projektu:
Uniwersytet w Białymstoku
ul. Świerkowa 20 B
15‑328 Białystok
tel. 85 745 70 00
e-mail: projektowanieuniwersalne@openeducation.pl
Biuro projektu:
Wydział Nauk o Edukacji
ul. Świerkowa 20 pok. A15
15‑328 Białystok
tel. 85 745 70 00
e-mail: projektowanieuniwersalne@openeducation.pl
Partner projektu:
Open Education Group Sp. z o.o.
ul. Jagienki 4
15-480 Białystok
tel. 85 869 11 69
e-mail: projektowanieuniwersalne@openeducation.pl
„Łódzki kompas wsparcia społecznego i zawodowego”
Projekt „Łódzki kompas wsparcia społecznego i zawodowego” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, w ramach Osi Priorytetowej IX Włączenie społeczne, Działanie IX.1 Aktywna integracja osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, Poddziałanie IX.1.1 Aktywizacja społeczno-zawodowa osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym.
Cel główny projektu:
Celem głównym projektu jest wzrost aktywności społeczno-zawodowej 80 os. (48 Kobiet, 32 Mężczyzn), w tym 40 os. z orzeczeniem o niepełnosprawności ze względu na wzrok (kod 04-O) zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym, zamieszkałych na terenie woj. Łódzkiego (powiaty: łódzki wschodni, kutnowski, łowicki, sieradzki, skierniewicki, tomaszowski, m. Łódź) poprzez udział w przewidzianych w ramach projektu instrumentach aktywnej integracji o charakterze społecznym i/lub zawodowym w okresie do 31.05.2022 r.
Celem szczegółowym projektu jest przywrócenie zdolności do zatrudnienia osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym.
Oferta projektu:
- Stworzenie ścieżki reintegracji – diagnoza indywidualnych potrzeb i potencjału uczestników.
- Coaching indywidualny oraz spotkania z tyflospecjalistą.
- Zajęcia tyfloinformatyczne dla osób z niepełnosprawnością wzroku.
- Warsztaty mobilności dla osób z niepełnosprawnością wzroku.
- Warsztaty autoprezentacji oraz dnia codziennego dla osób
z niepełnosprawnością wzroku. - Poradnictwo prawne.
- Poradnictwo zawodowe.
- Mentoring
- Pośrednictwo pracy.
- Szkolenia zawodowe zgodne z IPD.
- Staże zawodowe zgodne z IPD.
Grupa docelowa:
Grupę docelową stanowić będzie 80 osób (48 kobiet, 32 mężczyzn)
w wieku powyżej 18 r.ż. zamieszkujących na terenie województwa łódzkiego (powiaty: łódzki wschodni, kutnowski, łowicki, sieradzki, skierniewicki, tomaszowski, m. Łódz), które są zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym (w tym osoby bezrobotne). 50% stanowić będą osoby
z niepełnosprawnością wzroku oraz min. 50% grupy docelowej stanowić będą osoby bierne zawodowo.
Rekrutacja:
Rekrutacja będzie miała charakter otwarty i będzie prowadzona na terenie powiatów – łódzki wschodni, kutnowski, łowicki, sieradzki, skierniewicki, tomaszowski, m. Łódź.
Dokumenty rekrutacyjne należy składać w Biurze projektu:
Fundacja Szansa dla Niewidomych (Tyflopunkt), ul. Wigury 13, 90-302 Łódź i/lub w siedzibie Partnera: Urząd Miasta Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź.
Rekrutacja realizowana będzie w oparciu o zróżnicowane kanały informacyjno–promocyjne, zapewniające dotarcie do jak największej liczby potencjalnych uczestników przy zachowaniu równości szans i niedyskryminacji,
w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnością, oraz zasady równości szans Kobiet i Mężczyzn. Rekrutacja prowadzona z największym natężeniem będzie w II-VII miesiącu realizacji projektu. Rekrutacja obejmuje zgłoszenie chęci uczestnictwa w projekcie poprzez złożenie wypełnionej karty zgłoszeniowej wraz
z dokumentem i/lub oświadczeniem potwierdzającym kwalifikowalność do udziału w projekcie: osobiście, pocztą na adres biura, skanem na e-mail lub faxem.
Okres trwania rekrutacji: VII 2020 r. – II 2022 r.
Rekrutacja podzielona jest na III etapy:
- Etap I: złożenie wymaganej dokumentacji na etapie rekrutacji, m.in. formularz zgłoszeniowy, oświadczenia – w formie elektronicznej (e-mail), fax, pocztą, osobiście.
- Etap II: weryfikacja złożonych dokumentów (przy osobistym zgłoszeniu do projektu – weryfikacja możliwa na bieżąco), ewentualnie uzupełnienia/wyjaśnienia.
- Etap III: powstanie lista uczestników projektu, ewentualnie lista rezerwowa, w przypadku większej liczby uczestników chętnych do udziału w projekcie.
E-mail projektu: lodz@szansadlaniewidomych.org
Kryteria formalne:
- zamieszkiwanie na terenie województwa łódzkiego (powiaty: łódzki wschodni, kutnowski, łowicki, sieradzki, skierniewicki, tomaszowski, m. Łódź);
- potwierdzenie przynależności do struktury grupy docelowej, tj. osoby zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym z min.1 powodu (weryfikacja: wgląd do zaświadczenia np.
z MOPS/GOPS/orzeczenie o niepełnosprawności ze względu na wzrok lub innego dokumentu potwierdzającego stan zdrowia/ewentualnie oświadczenie uczestnika); - oświadczenie uczestnika projektu o jednoczesnym niekorzystaniu z takich samych form wsparcia w ramach projektu realizowanych w ramach Działania 9.1.
Kryteria premiujące:
- osoby dotknięte tzw. wielokrotnym wykluczeniem: +15 pkt. (weryfikacja: wgląd do zaświadczenia np. z MOPS/GOPS/orzeczenie o niepełnosprawności ze względu na wzrok lub innego dokumentu potwierdzającego stan zdrowia/ewentualnie oświadczenie uczestnika z pouczeniem
o odpowiedzialności za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą), - korzystanie z Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014-2020: +8 pkt. (weryfikacja: zaświadczenie od organizacji partnerskich o których mowa w PO PŻ lub inny dokument o podobnym statusie),
- osoby o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, osoby
z niepełnosprawnością sprzężoną, osoby z zaburzeniami psychicznymi
(w tym niepełnosprawność intelektualna i os. z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi): +5 pkt (weryfikacja: orzeczenie o niepełnosprawności ze względu na wzrok lub innego dokumentu potwierdzającego stan zdrowia/ewentualnie oświadczenie uczestnika), - Kobiety: +5 pkt. (weryfikacja: formularz zgłoszeniowy uczestnika, wgląd do dowodu osobistego).
Punkty w ramach kryteriów premiujących sumują się.
Okres realizacji:
Projekt realizowany w okresie: 01.06.2020 r. – 31.05.2022 r.
Efekty projektu:
– Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym poszukujących pracy po opuszczeniu programu: 16K, 13M = 29.
– Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym pracujących po opuszczeniu programu (łącznie z pracującymi na własny rachunek): 4K, 6M = 10.
– Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, które uzyskały kwalifikacje bądź nabyły kompetencje po opuszczeniu programu: 14K, 18M = 32.
Lider:
Fundacja Szansa dla Niewidomych
ul. Chlubna 88, 03-051 Warszawa
tel. 48 225 101 099
e-mail: szansa@szansadlaniewidomych.org
Partner:
Miasto Łódź
ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź
tel. 48 426 384 574
e-mail: ron@uml.lodz.pl
Partner:
Open Education Group Sp. z o.o.
ul. Jagienki 4, 15-480 Białystok
tel. 85 869 11 69,
e-mail: szkolenia@openeducation.pl
Biuro projektu:
Fundacja Szansa dla Niewidomych
ul. Wigury 13, 90-302 Łódź
tel. 881 946 225
e-mail: lodz@szansadlaniewidomych.org
Wartość dofinansowania z UE: 1 457 019,37
Pliki do pobrania:
Oświadczenie o korzystaniu z pomocy społecznej
Oświadczenie o spełnieniu wymogów kwalifikujących
Oświadczenie członka gospodarstwa domowego
Oświadczenie o stopniu niepełnosprawności
Oświadczenie o zatrudnieniu socjalnym
Oświadczenie potwierdzające bezdomność lub dotknięcie wykluczeniem z dostępu do mieszkań
Oświadczenie potwierdzające niesamodzielność
Oświadczenie potwierdzające wielokrotne wykluczenie społeczne